seindah cahya...

Sunday, December 12, 2010

...Dats Small matter...

YOURIEY.BLOGSPOT
Skrg nie duk kat library..hoho baru lps naik motor dgn mina..thanks mina..tp lucu rr mina ckp "ang lawak rr" aishh malunya dia blh cam aku takut naik motor.."camne ang tau aku takut weii??" haha..mina say " tau rr sbb ang tekan pahaku" yak boktammm maluuuu uuuuu..cik mina oiii i xrak takut maa hoho..haha takut sket je pun..2pun sbb pernah naik motor dgn paksu tercabut topi caledar, dah rr malu nk kena g amik balik aduss nsib baik form5..sejak event 2 trauma seh kena pegang selalu topi 2 takut jtuh waaa..haha..xtau rr asal naik motor je mesti ada kes lucu..adusss.." memang takut naik motor pun" bawak slow2 blh kot..naik dgn paksu pun kaki kanan bergerak xberhenti, paksu xlarat toleh kebelakang..dah rr kat trafic light..maluuu ooo..balik umah paksu cter kat maksu yang aku takut naik motor dgn dia..aisehhh paksumad nie..wat malu je...tp mok ag rr pelik naik motor..paksu cakap pada diri dia " apasal org asyik tgk aku je masa berhenti kat trafic light ??????" tyme 2 paksu bonceng mok..rupa2 mok pakai topi terbalik hahahaha..kalo cter balik pasti mok marah..dlm kata lain aku dgn mok sama rrr " darat naik motor " hoho..

Slow2..tKUTT..hoh0..


YOURIEY.BLOGSPOT
" Tolong menolong budaya yang baik" 
Pagi tadi bangun awal saja keringkan baju yang basah..tiba2 tgk makcik cleaner terbongkok2 sedang masukkan sampah dalam plastik hitam, ciannya dia sampah banyak sangat dgn kotak,botol2 n then etc..
Aku pun tolong offer diri untuk tolong, " makcik blh sy bantu makcik? " makcik jwb "xyah la nak berat nie,lgpun makcik blh angkat sorg" ada dalam 5 plastik hitam besar yang hendak diangkat oleh makcik 2 kebawah..hoho..aku berkeras nk tolong dia jgk " makcik sy angkat ye, lgpun xsusah pun xde keja nk wat exm pun dah abis" aku mengangkat kotak 2 xterangkat wah berat jgk..ptut makcik xbg tlg pun...tp dh xleh angkat heret jela..huhu..makcik macam malu2 je nk bagi aku tolong ye..hoho..makcik2..rupa2 susah jgk keja makcik ek..ptutla kdg2 tgk makcik duduk berehat kepenatan.." Ya allah engkau berikan makcik itu kekuatan"

Tapi masa rehat sementara tunggu mina td..Makandak bagi murah rr caj nasi..dah rr amik lauk banyak kena rm2.70 je..rezeki..rezeki....2 rr jika kte tlg org dgn ht yg ikhlas pasti allahswt akan tolong kte plk..

"  Jangan lupakan kebaikan orang pada kte, tapi, Lupakan kebaikan kte pada orang "
"  Jangan lupakan kesalahan kte pada orang,tapi, Lupakan kesalahan orang pada kte"
OK.YOURIEY.BLOGSPOT

No comments:

Post a Comment