seindah cahya...

Saturday, January 8, 2011

...plz undrstnd me...

Princess Youriey.blogspot
PRINCESS YOURIEY


" Ya allah...
Andainya engkau ciptakan dia sebagai jodohku dekatkan dirinya.....
dengan hatiku...Andai dia bukan jodohku jauhkan dia dari pandanganku...."




Sejak2 akhir nie hdupku xmacam org dh, wat semua xkena mencari jawapan kepada sesuatu yang memberatkan otakku..kata orang tua2 cinta boleh dipupuk tapi.....
 " benarkah cinta boleh dipupuk"???

Encik Az sy memang xjangka encik akan lamar saya sebagai isteri encik..sumpah terkejut saya terasa mimpikah saya atau berguraukah encik dgn sy..apabila encik bercakap dalam keadaan serius, saya jd terdiam kerana saya telah anggap encik sbg ayah sy..walaupun encik kata umur kita hanya beza 20thn....
Saya tahu encik banyak bg tunjuk ajar pd sy mengenai bahan-bahan assgment walaupun encik xpernah ajar sy dlm kls..encik tetap follow sy dr blkg..encik ialah mentor yang terbaik...

Bagaimana dengan keluarga encik???
Bolehkah saya hdup dalam keluarga encik yang berlatar blkg pendidikan tinggi....
Saya xsetaraf  dengan encik sy brlaja setakat degree je..sedangkan encik Phd..walaupun encik nk support sy amik master after dis, sy terlalu hargai...memang sy impikan segulung master tp dgn titik peluh sy..saya punya keluarga,sy satu2nya harapan keluarga yg berjya msuk universiti..semua tergalas atas kepala saya..Sudikah encik harungi kesusahan bersama saya??

Encik jarang col sy hanya kali pertamanya col membuat sy terkejut encik sgup lamar sy..
sy masih teringat kata2 encik..

" Norhayati sudikah awak jadi isteri sy? " 

" kenapa saya pilih awk norhayati sebab awk nmpk ok dimata saya...keperibadian dan akhlak awk membeli hati saya"

" kalo awk kawin dgn sy, awk kena amik master pasal duit jgn risau sy ada, sy nk awk amik master dlm bisnez IT, kalo awk ada master senang masa depan awk blh sama2 tlg sy urus syarikat di kulim, kebetulan sy mengajar budak master sejam org byr rm100 1paper kalo 3 paper satu hari sudah tentu rm300"

''kalo awk kawin dgn sy masak xpandai xpe, yg penting sy nk awk fokus stdy bg dpt master 2 dan layan sy seorg suami sudah cukup" 

''lagi pun bab masak kalo wat dpt pahla kalo xwat xde mslh pun"

" Lagi satu awk kwin dgn sy awk kena tgal di penang "

" oh ya di pantai timur wang hantaran selalunya dlm rm10,000 or rm15,000 kan??? "

" kalo awk sudi kawin dgn sy, sy nk bwk 10 dulang, hntrn bls awk xpyah risau sy sediakan , rasanya sy bg sebentuk cincin dan seutas rantai. Kalo sy bg gelang ke apa nanti kena ragut. "

" Rumah saya sudah ada, sy bkn nk lobi dengan harta saya tp sy ikhlas "

" Knp awk senyap sy bg masa seminggu norhayati "


...................... tempoh encik menanti jawapan saya selama seminggu.............................................................

jawapan sy :
 Saya diam sbb sy xgeti nk jwb kerana sy betul2 keliru dan xpercya apa yang sy dengar dr encik..Sebelum 2
trima kasih  kerana encik melamar sy dengan sungguh2..saya mintak mf sy xdpt trima krn dalam hati sy mencintai org lain encik..meskipun sy xpasti org 2 mencintai sy atau tidak..sy xblh hidup dlm dunia encik yg mementingkan kerja dan bz memanjang...lagi satu encik seorg tegas..kalo encik kata a..a lah...takutnya mampukah sy bahgia diatas kesenangan encik, kalo ht sy pd org lain? encik tlg bg sy peluang hdup dgn org sy cinta...encik jgn tnggu sy..sy mungkin bodoh kerana menolak rezeki..sy percya encik mampu  dpti steri yg
baik dan solehah...soal rzeki allahswt sdh tetapkan utk msing2..andai hdup sy susah, sy redha kerana sy tdk bergantung kesenangan org lain...sy xnk kawin lg krn sy blm bersedia mgalas tnggjwb seorg isteri encik..sy nk membahagia keluarga sy dlu..
plz forgive me..T_T


"cukuplah tuhan yang memahami hati saya"







2 comments:

  1. ayoyo..my friend anda betol2 membuatkn diri ini terkasima..mmg btol 2 jodoh,pertemuan,ajal dan maut ketentuan yg maha Esa..i will gif u moral suportt yati(*_^)

    ReplyDelete
  2. za..thnks undrstnd me..awk je ex-roomate yg tau isi ht nie~
    thanks :P

    ReplyDelete