seindah cahya...

Monday, March 7, 2011

...ayah oh ayah..

 i love u n miss u dad 
                                                                       .: 7 march :.
Pagi tadi masa otw nk pergi tempat kerja..
ada seorang makcik tumpang kreta pakcik busu..
pakcik busu memang runtin dia menjd drebarku pergi kerja dan balik kerja  
tiba-tiba makcik tu tegurku dia ckp dh besar cucu makmuda nie..hoho
pakcik busu tiba2 sentuh pasal ayahku kpd makcik tu..
dia kata dia kenal ayahku..aduss mbuatku pg2 dh ase tersentuh...
kata pakcik busu dia pernah jd drebar kpd ayahku masa dia muda2 dlu masa keja 
dia kata aku tyme 2 kecik lagi..
paling aku xpercya dia ckp ayah aku org smart bergaya kulit putih sampai misai  pun merah..
aku tersenyum  sorg2 sambil tengok makcik yang ada disebelahku di seat belakang..
she's kelihatan angguk2 sambil bersetuju dgn kata2 pakcik busu..
haha..nasibku memang tertulis tidak berayah 
pernah sekali dia pimpin tgnku macam gmbr di atas tu r walaupun gmbr tu bkn real tp gmbrn ketika itu blh dikatakan mcm tu r..sbb aku tyme tu pun besar mcm tu pd umur 7thn..
dia bawaku berjalan-jalan sambil tgn dia mendukung shiela jeles aku tyme tu sbb xleh dukung 
kata-kata yang aku ingt abah pesan : jaga adik baik2..ank ayah kena belajar rajin2 bagi pandai lalu dia beli dua batang ais-cream dia bagi aku satu  n then shiela..
itulah kenangan terbest bersama abah..
rupa-rupa itu juga kali terakhir aku jumpa abah sebab abah pergi selamannya..sob2
mugkin sejak tu aku memang suka ais-cream dari yang murah sampai yang mahal 
semuaku bantai janji .: ais-cream:.  hohoho ~
princess youriey.blogspot.com




2 comments:

  1. yati windu samamu...
    yati tgokla blog kte tp bru ag xpndai wat blog mcm awk.nt awk jdla follower kte ye
    pelangi95.blogspot.com
    hope u enjoy!

    ReplyDelete
  2. haha..dh pandai blog upernya sygku nie..kte dh jd follower awk..lebiu :P

    ReplyDelete